#Bir Demet Dua






#
Ey Allah'ım! Bu yepyeni bir gündür. Bu bakımdan bugünü benim için ibadetle aç, mağfiret ve rızanla kapat. Bugün de bana, nezdinde kabul olunacak haseneyi ihsan eyle. O haseneyi geliştir ve benim için onu kat kat çoğalt ve bugün de işleyeceğim günahlarım için beni affet. Çünkü çok affeden ve her çeşit nimetlerle kullarına ihsanda bulunan, kullarını çok fazla seven, daha istemezden önce onların isteklerini bilip takdir eden sensin.

Hz. Aişe’nin Duası
“Allah’ım! Dünyada ve ahirette bildiğim ve bilmediğim bütün hayırları senden ister, başıma gelecek bütün şerlerden sana sığınırım.
Allah’ım! Sen’den cenneti ve ona yaklaştıracak doğru bir itikad, iyi niyet, Salih amel ve güzel söz sahibi olmayı istiyorum. Cehennem’den ve ona yaklaştıracak olan itikad ve niyet bozukluğu ile kötü amel ve çirkin sözden de sana sığınıyorum.
Allah’ım! Kulun ve Resulun Hz. Muhammed’in (sav) istediği bütün hayırları senden ister ve onun sığındığı bütün şerlerden de sana sığınırım.
Allah’ım! Hakkımda takdir ettiğin her işimi hayırla tamamla.”
Kaynak:
Müslümanca Bir Hayat, İmam Gazali. Semerkand Yayınları s.52

Hz. Fatıma’nın Duası
“Ey Hay(diri) ve Kayyum(kendi nefsi ile kaim olan ve başkasını kaim eden) celal ve ikram sahibi Allah’ım. Sen’den başka ilah yoktur. Rahmetin ile yardımını ister, azabından sana sığınırım. Beni göz açıp kapayıncaya kadar nefsimin ve başkalarının eline düşürme. Bütün hallerimi Salihlerin hallerine uygun hale getir.”
Kaynak:
Müslümanca Bir Hayat, İmam Gazali. Semerkand Yayınları s.53

Hz. İsa’nın Duası
“Allah’ım! Hoşlanmadığım şeyleri defetmeye, fayda vermesini ümit ettiğim şeyleri de elde etmeye gücüm yetmediği halde sabahladım. Zira bütün işler senin elindedir, başkasının elinde değil.
Allah’ım, amelimle berabe nefsimi de sana rehin vererek sabahladım. Bu nedenle Sana benden daha muhtaç hiç kimse yoktur. Ve Sen benim yanımda zenginlerin en zenginisin.
Allah’ım! Bana düşmanımı sevindirecek bir bela, dostumu üzecek bir musibet verme. Musibetimi dinimden kılma (çünkü din musibeti dünya musibetinden daha büyüktür). Dünyayı gayemden daha büyük ve sadece ilmimi elde etme yeri kılma (bilakis ilmimi sana ulaşmaya vesile kıl). Sana karşı olan günahım sebebiyle merhametsiz kimseyi bana musallat etme.”
Kaynak:
Müslümanca Bir Hayat, İmam Gazali. Semerkand Yayınları s.54

Resulullah’ın  (sav) Duası
“Allah’ım! Katından kalbimi hidayete erdirecek, dağınık işlerimi toplayacak, beni eski(iyi) halime kavuşturup muhabbetimi geri verecek, dinimi ıslah edecek, içimi (kamil iman ve güzel ahlakla) koruyacak, zahirimi (salih amellerle) yüceltecek, amellerimi (riya ve gösterişten)arındıracak, kıyamette yüzümü ağartacak, bana aklı selim ilham edecek, ihtiyacımı giderecek ve beni her türlü kötülükten koruyacak olan rahmetini istiyorum.
Allah’ım! Sen’den kalbime yer eden halis, daimi bir iman ve dünyada başıma gelecek her işin ezeli ilimde takdir edilmiş olduğunu bilen sağlam bir inanç istiyorum. Hakkımda taksim ettiğin rızka beni razı kıl.
Allah’ım! Sen’den sadık ve küfre dönmeyen yakin bir iman istiyorum. Yine Sen’den beni dünya ve ahretin yüksek derecelerine ulaştıracak olan rahmetini istiyorum.
Allah’ım! Sen’den huzuruna ak bir yüzle gelmeyi, musibetlere karşı sabretmeyi, şehitlerin derecelerine ulaşabilmeyi, saadet dolu güzel bir hayatı, düşmana karşı yardımı ve (cennette) peygamberlerle beraber olmayı istiyorum.
Allah’ım! Bana hacetimi gönderen Sen’sin. Amelimin az, fikrimin zayıf olduğu durumlarda rahmetine sığınırım. Ey işleri sonuca bağlayan ve hasta kalpler şifa veren Allah’ım! Denizleri birbirine karışmaktan koruduğun gibi beni de cehennem azabından, kabirde sorulacak sualler cevap verememekten ve mahşer günü feryat figan içerisinde dövünmekten koru.
Allah’ım! Mahlukatından yahut kullarından birine verdiğin rahmete her ne kadar aklım yetmez ve onu elde etmeye isteğim ve amelim yetersiz olsa da, o rahmeti Sen’den istiyorum. Ey alemlerin Rabbi olan Allah’ım.
Allah’ım! Bizi doğru yoldan sapıtan ve saptıran kullarından değil, doğru yolu bulan ve gösteren kullarında eyle. Bize düşmanlarınla savaşmayı, dostlarınla dost olmayı nasip eyle.
Allah’ım! İnsanları, senin sevginden ötürü seviyor; Sana muhalefet eden ve Sana düşman kesilen kimseleri de bu sebeple kendimize düşman biliyoruz.
Allah’ım! Yaptığımız dua bu, kabulü ise sana aittir. Çaba ve gayretimiz ancak bu kadar. Sana karşı itimadımız ise sonsuzdur. Allah’tan geldik ve yine O’na döneceğiz. Allah’tan başka güç ve kuvvet sahibi yoktur.
Ey reşit(doğru) iş ve kuvvetli ipin (Kur’an-ı Kerim) sahibi olan Allah’ım! Kıyamet günü Sen’den güvenli olmayı diliyorum. Dünyada iken verdikleri sözü yerine getiren, namazlarını kılan ve sana yakın olanlarla beraber cennetine girmeyi diliyorum. Çünkü Sen kullarını çok seven ve merhametli olansın. Ve Sen dilediğini yapansın.
İzzet sıfatıyla her şeye galip gelen Allah noksan sıfatlardan münezzehtir. Azamet ve büyüklük ile vasıflanan ve bu sıfatla kullarına nimetler veren Allah noksan sıfatlardan münezzehtir. Fazilet ve nimet sahibi olan Allah noksan sıfatlardan münezzehtir. Kerem ve ihsan sahibi olan Allah noksan sıfatlardan münezzehtir. İlmi ile her şeyi kuşatan ve bilen Allah noksan sıfatlardan münezzehtir.
Allah’ım! Kalbime nur ver, kabrimi nurlandır. İşitmeme ve görmeme nur ver. Saçımı, derimi, etimi, kemiğimi ve kanımı nurlandır. Önüme, arkama, sağıma ve soluma nur ver. Baş ve ayak tarafımı nurlandır. Ey Allah’ım nurumu artır! Bana nurların en büyüğünü ver. Ey merhametlilerin en merhametlisi, rahmetinle beni nur kıl. Amin.”

Yorum Gönder

0 Yorumlar