Nasuh Tövbesi



Allahümme ente rabbî lâ ilâhe illâ ente halâktenî ve ene abdüke ve ene alâ ahdike ve va’dike mesteta’tü eûzü bike min şerri mâ sana’tü ebûü leke bi ni’metike aleyye ve ebûü bizenbî fağfir lî feinnehû lâ yağfirüzzünûbe illâ ente.
(Allahım sen benim Rabbimsin. Senden başka ilâh yoktur. Sen beni yarattın. Ben de senin kulunum. Gücüm yettiği kadar senin va’din ve ahdin üzerineyim. Yaptıklarımın şerrinden sana sığınırım. Senin bana verdiğin ni’metini îtiraf ederim. Günahımı da îtiraf ederim. Beni mağfiret et. Çünkü günahları ancak sen bağışlarsın.)

Bismillahirrahmanirrahim. Bismillahillezi, la-yedurru maasmihi şeyün fil ardı vela fissema ve
hüvessemiulalim
(3 kere Sabah-Akşam)


Allahümme innî es’elüke-ssıhhate vel-âfiyete vel-emânete ve hüsnel-hulkı verrıdâe bilkaderi birahmetike yâ Erhamerrâhimîn.” 
(Ya Rabbi! Senden, sıhhat ve afiyet ve emanete hıyanet etmemek ve güzel ahlâk ve kaderden razı olmak istiyorum. Ey merhamet sahiplerinin en merhametlisi! Merhametin hakkı için, bunları bana ver!)


Tevbe Duasi

Estağfirullah Estağfirullah Estağfirullahil Azim El Kerim ellezi lailahe illa
Huvel Hayyul gayyum ve etûbu ileyh ya Tevvâb!
Estağfirullah Estağfirullah Estağfirullahil Azim El Kerim ellezi lailahe illa
Huvel Hayyul gayyum ve etûbu ileyh Ya Gaffar!
Estağfirullah Estağfirullah Estağfirullahil Azim El Kerim ellezi lailahe illa
Huvel Hayyul gayyum ve etûbu ileyh Ya Afuv!
Tevbete abdin zâlimin li-nefsihî, lâ yemliku li-nefsihî mevten velâ hayâten
velâ nuşûrâ

Ya ErhamerRâhimîn Ya ErhamerRâhimîn Ya ErhamerRâhimîn
Şu yaşıma gelinceye kadar, şu âna gelinceye kadar bilerek-bilmeyerek
yaptığım, işlediğim tüm günahlardan ben pişmanım, tevbe ediyorum
Gözümle işlediğim günahlara estağfirullah
Dilimle-kulağımla işlediğim günahlara estağfirullah
Aklımla-hayalimle işlediğim günahlara estağfirullah
Elimle-ayağımla ve bütün âzalarımla işlediğim günahlara estağfirullah
La ilahe illa ente subhâneke innî kuntu minezzalimîn
La ilahe illa ente subhâneke innî kuntu minezzalimîn
La ilahe illa ente subhâneke innî kuntu minezzalimîn
Ya Rabbi! Ben pişmanımKeşke hiç yapmasaydım
Ya Rabbi sana söz veriyorum bir daha yapmayacağım
Ya Rabbi beni affet! Kendine kul kabul et
Emanetini kabzetmek zamanına kadar beni emanette emin kıl
ALLAHumme inneke Afuvvun Kerîmun tuhibbul afve fa’fu anni!
Ya Rabbi! Ben senden razı oldum
Ya Rabbi bana verdiklerinden, vermediklerinden, hiç vermeyeceklerinden
razı oldum

Ya Rabbi ben sana teslim oldum
Senin dediğin olacak Rabbim
Sen de benden razı olKabul eyle tevbemi
Razı değilsen, razı olacağın amelleri işlememi nasibeyle bana, mustaqîm
eyle

Ya Rabbi ben sana inandım, meleklerine, peygamberlerine, ahiret
gününe, kadere, hayr ve şerrin senden olduğuna, öldükten sonra
dirilmeye inandım, iman ettimDilimle ikrar, kalbimle tasdik ettim;
Âmentu billahi ve melaiketihi ve kutubihi ve rusulihi vel yevmil ahiri ve
bilkaderi hayrihi ve şerrihi minALLAHi teâlâ vel ba’su ba’del mevti hakkun
Eşhedu en lâ ilahe illALLAH ve eşhedu enne Muhammeden abduhu ve
resuluhu

Ya Rab! Bu şehadetle hak üzere yaşamayı bana nasibeyle
Beni daim seninle meşğul eyle
Kalbimi yolunda sabitle
Göz açıp kapayıncaya kadar bile olsa, beni nefsimle baş başa bırakma!
Ve; Eşhedu en lâ ilahe illALLAH ve eşhedu enne Muhammeden abduhu ve
resuluhu diyerek sana kavuşmayı bana nasibeyle
Amin Amin bi Hurmeti Taha Ve YasinVelhamdulillahi Rabbilâlemîn el Fatiha Ma Salevat
ALLAHumme salli ala seyyidina muhammed ve ala ali seyyidina Muammed

Sual: Tevbe-istiğfar nedir, nasıl yapılır?
CEVAP
İstiğfar etmek, estağfirullah demektir. Tevbe, haram işledikten sonra, pişman olup, Allahü teâlâdan korkmak, bir daha yapmamaya azmetmek, karar vermektir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Tevbe, günahtan sonra o günahı bir daha yapmamaktır.)

Günahtan hemen sonra tevbe etmek farzdır. Tevbeyi geciktirmek de büyük günahtır. Bunun için de, ayrıca tevbe etmek gerekir. Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Allah’a tevbe edin!)
(Allahü teâlâ, tevbe edenleri sever.)
(Allah’a tevbe-i nasuh yapınız!)

Nasuh kelimesine 23 mana verilmiştir. Bunlardan en meşhuru günahlara pişman olup, istiğfar etmek ve bir daha işlememeye karar vermektir. Nasuh tevbesinin ne olduğunu soran zata Peygamber efendimiz buyurdu ki:
(Tevbe-i nasuh, günahkârın işlediği günahtan pişman olması, Allah’tan mağfiret dilemesi, bir daha böyle bir günah işlememesi demektir.)

İstiğfarın fazileti çok fazladır. Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(İstiğfar okuyunuz! İmdadınıza yetişirim.)

Hadis-i şeriflerde de buyuruldu ki:
(Allahü teâlâ, günah işleyip pişman olanı, istiğfar etmeden önce affeder.)
(Küçük günahlarda ısrar edilirse küçük kalmaz. Büyük günahlara istiğfar edilirse büyük kalmaz.)
(İstiğfar eden, günde 70 defa aynı günahı işlese ısrar etmiş sayılmaz.)
(Günde 70 defa istiğfar edenin, 700 günahı affolur.)
(İstiğfara devam edeni, Allahü teâlâ, dertlerden, sıkıntılardan kurtarır. Ummadığı yerden rızıklandırır.)
(Bir mümin günah işleyince, melek üç saat bekler, eğer o kimse istiğfar ederse, o günahı yazmaz.)
(Günahınız çok olup göklere kadar ulaşsa, pişman olunca, Allahü teâlâ, tevbenizi kabul eder.)
(Günahlar kalbi paslandırır, karartır. Kalblerin cilası ise istiğfardır.)
(Derdinizi ve devasını bildireyim. Derdiniz, günahlar, devası da istiğfardır.)
(Bir günahkâr, istiğfar eder, sonra bu günahı tekrar yapar, sonra istiğfar eder. Üçüncüde yine yapar, yine tevbe ve istiğfar ederse, dördüncü defa yapınca, büyük günah yazılır.)
(Günaha devam edip, dili ile istiğfar eden, Rabbi ile alay etmiş sayılır.)
(Herkes günah işler. Fakat günahkârların en iyisi tevbe edendir.)
(Günahına pişman olup abdest alıp, namaz kılanı ve günahı için istiğfar edeni, Allahü teâlâ affeder.)
(Kıyamette, amel defterinde çok istiğfar bulunana müjdeler olsun!)
Peygamber efendimiz, (“Estağfirullahelazim ellezi la ilahe illa hüverrahmanürrahim el-hayy-ül-kayyumüllezi la-yemutü ve etubü ileyh Rabbigfir li” istiğfarını 25 defa okuyanın, odasında, ailesinde, evinde ve şehrinde kaza, bela olmaz) buyurdu. Bunu ayrıca her sabah ve akşam da üç kere okumalıdır. Âlimlerin çoğu, talebelerine ve evlatlarına bunu okumalarını tavsiye etmişler, çok faydasını görmüşlerdir. Bu nimetlere kavuşabilmek için Ehl-i sünnet itikadında olmak ve dinimizin emir ve yasaklarına riayet etmek şarttır. İtikadı bozuk olanın, bid’at ehlinin okuması fayda vermez. (Mearicülhidaye)
Ehl-i sünnet itikadında olmak, kul haklarını ve kazaya kalan farzlarını ödemek ve haramlardan vazgeçmek şartı ile Cuma günü sabah namazından önce, aşağıdaki duayı okuyanın bütün günahlarının affedileceği hadis-i şerifle bildirildi. Dua şudur:
(Estağfirullahelazim ellezi la ilahe illa hüvel hayyel kayyume ve etubü ileyh.)
Günaha pişmanlık
Tevbe istiğfardan önce yapılmalıdır! Tevbe çirkin şeyi bırakıp güzel olana dönmek demektir. İstiğfar, günahın çirkinliğini görüp, ondan yüz çevirdikten sonra, mağfiret talep etmektir. Hadis-i şerifte (Pişmanlık tevbedir) buyuruldu. (Hakim)

Yorum Gönder

0 Yorumlar